Cetăţenii pot să compare preţurile produselor din coşul zilnic de cumpărăturişi să identifice astfel magazinele cu ofertele cele mai avantajoase, prin intermediul unei platforme online de monitorizare a preţurilor, implementată de Consiliul Concurenţei.
Concret, este vorba despre Monitorul Preţurilor, o aplicaţie momentan doar pentru marile magazine din Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. Mai precis, este vorba despre 128 de produse din 64 de categorii, practicate de următorii retaileri: Carrefour, Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Penny şi Profi.
Pentru a afla cele mai mici preţuri de pe piaţă, clienţii trebuie să selecteze sectorul (pentru Municipiul Bucureşti) ori localitatea (pentru judeţul Ilfov) şi una dintre următoarele forme de comerţ: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry. Ulterior, vor fi selectate cel puţincinci produse din lista celor 128 disponibile momentan şi se va apăsa butonul de căutare.
“Scopul acestui instrument este ca, în loc să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, să faci acest lucru de la birou. Este un avantaj pentru consumatori. Acest lucru va genera o concurenţă mai mare între retaileri”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu
Detalii: http://monitorulpreturilor.info/