In ultimii ani, sectorul IT&C, atat pe domeniul hardware, cat si pe partea de software, are cea mai mare importanta in aria e-commerce-ului business to business din Romania, domeniile fashion-ulului si produselor conexe agriculturii inregistrand o crestere semnificativa.
Surse din cadrul celei mai mari companii producatoare de software pentru afaceri, AttoSOFT, sustin ca e-commerce-ul in business, din Romania, isi va continua cresterea si in 2016, pe fondul aparitiei unor noi producatori sau importatori care vor implementa solutii B2B, cat si datorita majorarii volumelor tranzactionate de companiile deja prezente in piata. Astfel, se estimeaza ca, in acest an, comertul electronic business to business va ajunge la 12 miliarde de euro.
AttoSOFT arata faptul ca tot mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu ERP si marketplace-uri, magazine online cu sisteme de plata online si firme de curierat, convinse de oportunitatile oferite de retailul online, care creste cu o rata mai accelerata decat cel offline, dar si de necesitatea automatizarilor de procese si reduceri de costuri de operare comenzi. Astfel, daca in 2015, 10% din totalul companiilor din e-commerce-ul business to business foloseau platforme integrate, numarul lor va creste pana la 20% in 2016.
Specialistii de la AttoSOFT sustin ca, teoretic, e din ce in ce mai greu sa ne imaginam platforme B2B neintegrate. Practic, ele exista, dar, fara automatizari ale proceselor interne, aceste afaceri nu reusesc sa ofere si reduceri de costuri.
O platforma integrata de e-commerce se adreseaza, in principiu, companiilor B2B din productie si distributie, cu multi parteneri, un volum ridicat de comenzi si operatiuni multiple, care au nevoie de optimizarea si sincronizarea tuturor acestor procese. Orice companie de profil, care apeleaza la o asemenea solutie, isi poate spori vanzarile cu 15%-25% in cateva luni, in timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%.