Ceasurile inteligente sunt gadget-uri apărute relativ recent şi chiar dacă nu au ajuns la maturitate, se pare că vânzările au luat-o deja pe o pantă descendentă. În trimestrul al doilea din 2016 au fost înregistrate cu până la 32% mai puţine livrări de smartwatch-uri comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În perioada aprilie – iunie 2016 au fost comercializate aproximativ 3.5 milioane de unităţi, iar topul vânzărilor a fost format din Apple, Samsung şi Lenovo:
– Apple – 1.6 milioane unităţi;
– Samsung – 0.6 milioane unităţi;
– Lenovo – 0.3 milioane unităţi;
– LG – 0.3 milioane unităţi;
– Garmin – 0.1 milioane unităţi;
– Altele – 0.6 milioane unităţi.
Dacă facem o analiză pe fiecare producători în parte, scăderea masivă vine din parte Apple care a suferit un minus de 55% al vânzărilor. Ceilalţi producători au fost pe plus, însă ţinând cont de cota de piaţă uriaşă pe care o are Apple în acest segment, scăderea livrărilor realizate de americani au tras în jos întreaga piaţă globală de ceasuri inteligente.