Pentru prima dată în ultimii trei ani, vânzările de produse IT, categorie din care fac parte laptopurile, desktopurile, tabletele , monitoarele şi echipamentele de gaming au scăzut în 2016, faţă de 2015. În schimb, românii au dat cu 22% mai mult pe televizoare.
Piaţa electro-IT din România a crescut anul trecut cu 9,2% faţă de anul anterior, până la 2,5 miliarde de euro, ritmul de creştere fiind inferior ultimilor patru ani. Aceasta în condiţiile în care 2015 a adus un plus de 13%, iar în 2014 creşterea anuală a fost de 13,7%.
In ceea ce priveşte segmentele cu cea mai dinamică creştere, vânzările de electrocasnice mari au crescut cu 21%, până la 577 de milioane de euro, electronicele au raportat vânzări de 463 de milioane de euro, cu 20,3% peste nivelul din 2015, electrocasnicele mici au ajuns la o piaţă de 178 de milioane de euro cu 20% peste nivelul din 2015, iar telecomul a cunoscut o creştere de 12% până la 824 de milioane de euro.
Mai precis, anul trecut s-au vândut 1,4 milioane de televizoare faţă de 1,05 milioane în 2015 (plus 22% în valoare). Focusul a fost pe TV-urile de ultimă generaţie, dar şi pe cele cu diagonale mari, astfel că vânzările de televizoare 4K s-au majorat cu 127%, smart-urile au crescut cu 26%, iar televizoarele cu diagonala mai mare de 60 de inci cu 55%.
Referitor la electrocasnicele mari, în 2016 românii şi-au cumpărat 1,1 milioane de frigidere şi maşini de spălat faţă de 900.000 cu un an în urmă. se menţionează un plus de 34% la incorporabile, 26% la uscătoare de rufe, 40% la maşinile de spălat vase şi 30% la combine frigorifice no frost.