Specialiștii AttoSOFT au trasat tendințele pe 2017 care vor marca, în continuare, piața serviciilor de IT.
1) Nearshore (servicii offshore de proximitate) – Clienții optează tot mai mult pentru externalizarea proiectelor către destinații nearshore. Factorii care influențează în mod deosebit această tendință țin de comunicarea facilă și de necesitatea adaptării cât mai rapide la cerințe în continuă schimbare.
2) Ascensiunea Europei Centrale și de Est în IT – Europa Centrală și de Est devine tot mai atractivă pentru investitorii globali care caută să își scadă costurile, să își crească eficiența operațională și să își îmbunătățească serviciile. Conform specialiștilor Luxoft, România continuă să funcționeze ca o parte esențială a activității din centrele IT de livrare pentru piețe dezvoltate.
3) Securitatea cibernetică – nu se mai rezumă, în prezent, doar la protecția calculatorului sau a datelor personale, ci s-a extins și la nivelul marilor companii care trebuie să își protejeze atât rețelele, cât și bazele de date interne.
4) Competențele inginerilor software cântăresc în alegerea furnizorului de soluții IT – Clienții aleg să lucreze cu furnizori care au abilitățile necesare să înțeleagă ușor cerințele unui proiect și să livreze soluțiile conform specificațiilor comunicate.
5) Pe fondul cerințelor de business în schimbare și al nevoii de digitalizare a industriilor, tot mai mulți clienți se îndreaptă către furnizori care reușesc să construiască soluții ce pot deveni operaționale într-un timp cât mai scurt și a căror implementare este mai eficientă din punctul de vedere al costurilor.